مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-04-21دانش

فارس من| همه چیز درباره سهمیه های کنکور سراسری


برخی داوطلبان کنکور سراسری خواستار حذف سهمیه ها از کنکور شدند، در این رابطه با مسوولان آموزش عالی گفت وگو کردیم تا از سرنوشت سهمیه ها در کنکور بیشتر مطلع شویم.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کنکور (به فرانسوی: Concours)، که در ایران با نام آزمون سراسری هم شناخته شده، نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه ها زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور در برخی کشورها از جمله ایران برگزار می شود.

رقابت در کنکور برای ورود به رشته و دانشگاه مورد علاقه داوطلبان به حدی است که هر داوطلب یک سال یا حتی بیشتر استرس و اضطراب را تحمل می کند و به گفته خودشان حتی شب ها خواب قبولی در کنکور را می بینند.

کنکور نه تنها داوطلبان را اینگونه مشغول کرده، بلکه مسوولان نیز با برگزاری جلسات متعدد و هم فکری بسیار به دنبال برنامه ریزی هایی برای بهتر برگزار شدن این آزمون هستند، قرار دادن سهمیه برای پذیرش داوطلبان یکی از این برنامه ها بوده اما برخی داوطلبان از موضوع سهمیه ها دل خوشی ندارند.

این داوطلبان با ثبت خواسته خود در سامانه فارس من، خواستار حذف سهمیه ها از کنکور شدند.

* سهمیه های آزمون سراسری 1401 اما مروری داشته باشیم بر سهمیه های کنکور سراسری سال 1401 که داوطلبان می توانند بر اساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه ها باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| همه چیز درباره سهمیه های کنکور سراسری

فارس من| همه چیز درباره سهمیه های کنکور سراسری